Auteur Topic: Hai hai Luisterhobbyisten  (gelezen 2630 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Bello

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
Hai hai Luisterhobbyisten
« Gepost op: 26 juni 2011, 23:26:07 »
Even voorstellen,... :)
Ik ben Bello en woon in de Wieringermeer. Sinds 4 dagen heb ik de Uniden USC230-E in huis en ben druk bezig hem te bestuderen,.. ;)
Man, man, man wat een ellende die Engelse gebruikaanwijzing,... ??? Tevens heb ik ook de software er bij gekocht en dat gaf ook de nodige problemen,.. :(
Zit er in de verpakking een seriele kabel ipv een usb,.. >:( Mijn mini lap-top heb alleen maar usb,..!
Toen de oude computer van zolder gehaald , en jawel,... aan de praat gekregen en de kabel ging er in,.. De scanner aangesloten,.. en,....!!! Geen communicatie tussen computer en scanner,.. >:( Na een halve dag prutsen, raakte ik met mijn muis een icoon aan en wat denk je,... de verbinding was gerealiseerd,.. ;) Na nog een halve dag kreeg ik mijn eerste frequenties in de scanner en nu na enkele dagen is het een fluitje van een cent geworden en ontdekt steeds meer mogelijkheden... ;D
Achteraf ben ik blij dat ik voor € 9.= meer voor deze scanner heb gekozen (zonder software) en niet voor een Uniden met minder mogelijkheden,... :D
Mocht ik nog met vragen zitten, waar ik niet uit kom, dan zal ik ze op het forem stellen in de hoop dat de oplossing elders in het land liggen,... ;)
Verder net als bij mij veel luister plezier voor jullie allen,...!! :)

Groeten Bello
NB
Ik werk nog niet met een buitenantenne, maar wel met een 3 db versterkte sprietantenne. (is ong. 2 en een half keer zo lang als de meegeleverde rubbrduck)

PD1EU

  • Gast
Re: Hai hai Luisterhobbyisten
« Reactie #1 Gepost op: 27 juni 2011, 11:45:44 »
Welkom Bello.
Tja, zonder PC ben je nergens.
Overigens kun je ook een USB-RS232 converter gebruiken.
Ooit een BC246T gehad met dezelfde frequentiebanden.
Ik heb nooit het geduld gehad om erin thuis te geraken.
Scanners met dit soort geheugen liggen mij gewoon niet.
Anderen vinden het helemaal geweldig.

-Ed

Offline PDJ10

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 444
    • Radio Eclips
Re: Hai hai Luisterhobbyisten
« Reactie #2 Gepost op: 27 juni 2011, 16:34:33 »
Welkom  ;)
DJ op internetstream (www.radioeclips.nl).
Iedere avond live te beluisteren vanaf 18.30 uur - 21.00 uur en op verzoek.