Frequenties > Friesland

Frequentielijst Friesland

(1/404) > >>

elsinga:
De lijst (zie de link in mijn signature) is een zo compleet mogelijke lijst van frequenties en bijbehorende gebruikers, die in Friesland kunnen worden ontvangen (zowel gewone gebruikers als luchtvaart). Bronnen zijn o.a. dit topic, de rest van dit forum, de milspotters.nl website en meer. De gebruikte afkortingen bij de luchtvaart frequenties zijn de IACO codes van de vliegvelden. EHLW=Leeuwarden, EHAM=Amsterdam/Schiphol, EHHO=Hoogeveen, EHGG=Groningen/Eelde, EHAL=Ameland, EHLE=Lelystad, EHAA=Amsterdam ACC/FIR.

Indien een frequentie duplex wordt gebruikt, dan is ook de ingangsfrequentie genoemd. Wordt een CTCSS/TQ gebruikt, dan is die ook genoemd. De plaats is de plaats van de zender, of Landelijk indien deze frequentie landelijk gebruikt wordt.

In de kolom Recent staat "ja" indien de frequentie en gebruiker recentelijk gehoord zijn of de frequentie door een onafhankelijke bron bevestigd is (zoals een publicatie van Agentschap Telecom, voor de luchtvaart de AIP info of voor marifoon de officiele meldingen bijvoorbeeld), "nee" als er op de frequentie recentelijk niets is gehoord en "onzeker" als er wel communicatie is gehoord maar de gebruiker onzeker is.

Meldingen van recent gehoorde communicatie worden erg op prijs gesteld! Dat kan in deze thread of per PB/mail.

bearcat02:
153.1800 abe lenstra stadion
170.1700 DHL
158.5700 troost en de boer taxi wolvega
170.9700 rode kruis repeater

heb er nog veel meer frekwenties die in friesland gebruikt worden, maar ik ontvang thuis met een basisantene.

quicky:
De juiste frequenties voor het Abe Lenstra Stadion:
153.11875
153.15625
153.18125
170.330
170.570
Waarschijnlijk worden er nog meer freq.gebruikt!
Bert.

elsinga:
Dank heren!

Rode Kruis heb ik ook al, maar die zit in een andere (landelijke) bank. Vandaar dat die er neit bij stond. En DHL had ik ook nog gevonden, nu afwachten of die nog gebruikt wordt. ;)

Ik heb alle Tijdelijke Gesloten Netten ook in twee bankjes zitten, die gaan dus ook altijd mee.

Zodra ik wat vind, dan laat ik het uiteraard weten. :D

elsinga:
Ik kreeg van iemand hier een frequentie voor het Friesland College. Ik vermoed dat dat een algemene frequentie is voor Sportstad Heerenveen, omdat ze ook in het zwembad daar met porto's rondlopen. Kon helaas niets verder zien of horen, zo'n porto verstop je zo lastig in een zwembroek. ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie