Auteur Topic: Smartnet Brabant Zuidoost offline?  (gelezen 3047 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Smartnet Brabant Zuidoost offline?
« Gepost op: 27 april 2006, 06:05:28 »
Beste mensen,

Op het moment zijn er (oa op UHF) aardige condities en een van mijn mooiste graadmeters waren altijd de controlekanalen van het Smartnet van de politie Zuidoost Brabant. Het enige wat ik nu nog hoor is het MDT-kanaal op 427 (467.0100 MHz).

Klopt het dat het Smartnet er helemaal uit ligt?

Groeten, Peter.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Smartnet Brabant Zuidoost offline?
« Reactie #1 Gepost op: 4 mei 2006, 07:40:10 »
Citaat van: "hunter"
Klopt het dat het Smartnet er helemaal uit ligt?

Momenteel zijn er weer flinke condities op UHF, het MDT-kanaal komt weer kogelhard binnen en ditmaal hoor ik ook het controllerkanaal van Eindhoven op 497. De kanalen 416 / 476 / 484 zijn echter doodstil en die zou ik onder deze omstandigheden toch ook wel moeten kunnen ontvangen. Het Smartnet draait kennelijk alleen nog mee als backup voor de stad Eindhoven...

Groeten, Peter.

Offline Welschap

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 153
Re: Smartnet Brabant Zuidoost offline?
« Reactie #2 Gepost op: 12 mei 2006, 20:54:41 »
Citaat van: "hunter"
Beste mensen,

Op het moment zijn er (oa op UHF) aardige condities en een van mijn mooiste graadmeters waren altijd de controlekanalen van het Smartnet van de politie Zuidoost Brabant. Het enige wat ik nu nog hoor is het MDT-kanaal op 427 (467.0100 MHz).

Klopt het dat het Smartnet er helemaal uit ligt?

Groeten, Peter.

Hoi Peter,
Ik heb nog steeds ontvangst van het trunkingsystem van Brabant Zuid Oost. D.w.z. datasignaal. Gesprekken hoor ik al ruim een jaar niet meer. Wel flitst er af en toe op de display van mijn 3300 xlt een "Call id" (als ik hem in de trunkingmodus vastzet,), maar wat de betekenis hiervan is weet ik niet.
Volgens een vriendin van mij (bij de regiopolitie Brab Zuid Oost werkzaam,) wordt er helemaal niet meer op die 468 enz. frequenties gewerkt. Alles wordt middels C-2000 gedaan.
Dit geldt ook voor de overige hulpdiensten incl. de stadswacht.

Maar om op het begin terug te komen, ik ontvang nog steeds de datariedel. En zolang ik dat nog hoor blijven ook die kanalen er nog instaan.

Groeten uit Eindhoven, Gert
Stoptrein naar Eindhoven stopt niet te Best

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Smartnet Brabant Zuidoost offline?
« Reactie #3 Gepost op: 12 mei 2006, 21:26:03 »
Citaat van: "Welschap"
Maar om op het begin terug te komen, ik ontvang nog steeds de datariedel. En zolang ik dat nog hoor blijven ook die kanalen er nog instaan.

Maar het netwerk bestaat (bestond?) uit 4 clusters met 4 aparte zenderlokaties, Eindhoven, Helmond, Eersel en Leende. Voor zover ik vanuit Zoetermeer kan oordelen (ooit hoorde ik ze alle 4) draait momenteel alleen nog de zender van Eindhoven. Hoor jij nog iets op de eerder genoemde controllers? (416 / 476 / 484)

Groeten, Peter.

Offline Welschap

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 153
Re: Smartnet Brabant Zuidoost offline?
« Reactie #4 Gepost op: 16 mei 2006, 19:26:02 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "Welschap"
Maar om op het begin terug te komen, ik ontvang nog steeds de datariedel. En zolang ik dat nog hoor blijven ook die kanalen er nog instaan.

Maar het netwerk bestaat (bestond?) uit 4 clusters met 4 aparte zenderlokaties, Eindhoven, Helmond, Eersel en Leende. Voor zover ik vanuit Zoetermeer kan oordelen (ooit hoorde ik ze alle 4) draait momenteel alleen nog de zender van Eindhoven. Hoor jij nog iets op de eerder genoemde controllers? (416 / 476 / 484)

Groeten, Peter.

Hoi Peter.
Je apparatuur werkt goed! Inderdaad lijkt er slechts 1 controller over te zijn, die in Eindhoven. Voor mij waren die andere niet zo boeiend.
Er gaat vreemd genoeg nog wel af en toe signaal over. Vraag me niet wat het is!
Als ik tijdens het scanen op de trunk knop druk, blijft de scanner hangen op het (enige) controllerkanaal, je weet wel, dat geluid alsof je een tractor hoort.
Af en toe flitst er dan "I-COLL ID:" op het schermpje met een 6 cijferig nummer. Gisteravond een kwartiertje intensief gekeken en de nummers 714005, 711705, 714004 en 716004 kwamen op het scherm. Slechts in een flits! minder dan een halve seconde in beeld.
Ik hou het tegenwoordig niet meer zo bij omdat er verder niet meer (hoorbaar) op deze frequenties wordt gecommuniceerd. Maar in het verleden was me wel opgevallen dat de meeste van deze 6 cijferige getallen beginnen met 7 en vaak zijn het vierde en vijfde cijfer een nul.
Ik heb geen idee wat het is. Ik heb wel eens het vermoeden gehad dat het iets met de statusbox zou kunnen zijn, maar krijg dat nergens bevestigd.
Goed, heel verhaal dus en ik hoop dat je er iets mee kunt.
Groeten uit Eindhoven, Gert
Stoptrein naar Eindhoven stopt niet te Best

Offline Welschap

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 153
Re: Smartnet Brabant Zuidoost offline?
« Reactie #5 Gepost op: 11 juli 2006, 13:20:44 »
Citaat van: "Welschap"
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "Welschap"
Maar om op het begin terug te komen, ik ontvang nog steeds de datariedel. En zolang ik dat nog hoor blijven ook die kanalen er nog instaan.

Maar het netwerk bestaat (bestond?) uit 4 clusters met 4 aparte zenderlokaties, Eindhoven, Helmond, Eersel en Leende. Voor zover ik vanuit Zoetermeer kan oordelen (ooit hoorde ik ze alle 4) draait momenteel alleen nog de zender van Eindhoven. Hoor jij nog iets op de eerder genoemde controllers? (416 / 476 / 484)

Groeten, Peter.

Hoi Peter.
Je apparatuur werkt goed! Inderdaad lijkt er slechts 1 controller over te zijn, die in Eindhoven. Voor mij waren die andere niet zo boeiend.
Er gaat vreemd genoeg nog wel af en toe signaal over. Vraag me niet wat het is!
Als ik tijdens het scanen op de trunk knop druk, blijft de scanner hangen op het (enige) controllerkanaal, je weet wel, dat geluid alsof je een tractor hoort.
Af en toe flitst er dan "I-COLL ID:" op het schermpje met een 6 cijferig nummer. Gisteravond een kwartiertje intensief gekeken en de nummers 714005, 711705, 714004 en 716004 kwamen op het scherm. Slechts in een flits! minder dan een halve seconde in beeld.
Ik hou het tegenwoordig niet meer zo bij omdat er verder niet meer (hoorbaar) op deze frequenties wordt gecommuniceerd. Maar in het verleden was me wel opgevallen dat de meeste van deze 6 cijferige getallen beginnen met 7 en vaak zijn het vierde en vijfde cijfer een nul.
Ik heb geen idee wat het is. Ik heb wel eens het vermoeden gehad dat het iets met de statusbox zou kunnen zijn, maar krijg dat nergens bevestigd.
Goed, heel verhaal dus en ik hoop dat je er iets mee kunt.
Groeten uit Eindhoven, Gert

Toch nog maar een berichtje er overheen, gezien het statussen ook over C-2000 gaat, heb ik het vermoeden dat die controllers nog steeds voor de MDT worden gebruikt.  Tot dat het tegendeel wordt beweerd, hou ik het hierop.
Groeten uit Eindhoven, Gert
Stoptrein naar Eindhoven stopt niet te Best

Offline Welschap

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 153
Re: Smartnet Brabant Zuidoost offline?
« Reactie #6 Gepost op: 5 september 2006, 12:18:00 »
Het heeft even geduurd, maar ik heb een plaatje gemaakt van zo.n I-D call.
Ik krijg hem alleen niet op dit forum gaplaatst.
Zij die geinteresseerd zijn, kunnen deze afbeelding in een mailtje krijgen.

Groeten uit Eindhoven, Gert
Stoptrein naar Eindhoven stopt niet te Best